Reklama w Internecie – pierwsze kroki w sieci.

Masz firmę? Właśnie zaczynasz działalność? Chcesz być zauważony w sieci, ale nie wiesz od czego zacząć?

W tym wpisie podpowiem, na co zwrócić uwagę, od czego zacząć, oraz gdzie warto być,  aby nasza firma była widoczna dla klientów.

Na początek kilka kwestii, dlaczego w danym przypadku lepiej postawić na reklamę w sieci, a nie np. odkładać pieniądze na reklamę w TV, w ulubionej stacji przed ukochanym serialem.

Reklama w Internecie, ma w sobie to coś, czego inni nie mają. 

Czyli to coś, co osobiście cenię w reklamie online, dzięki czemu jest moim numerem jeden.

Możliwość szczegółowego określenia grupy docelowej do której trafi nasza reklama, czyli docieramy do osób na których nam zależy.

Jest to jedna z największych zalet reklamy internetowej. Bardzo łatwo jest tą kwestie zobrazować, porównując reklamę w Internecie do roznoszenia ulotek. Pomyśl, że twoja reklama umieszczona na ulotce, musi w tłumie ludzi natrafi na osobę, która akurat potrzebuje twoich usług w danym momencie. Jeśli to się wydarzy, wtedy możemy powiedzieć, że spełniła ona twoje oczekiwanie. Patrząc na to z boku, zaczynamy mieć przed oczami statystyki na miarę loterii. Nie dyskryminuje ulotek, nie twierdzę, że nie są dobrą inwestycją, lecz akurat pod względem grupy docelowej nie możemy zbytnio wpływać na to, do kogo reklama na ulotce trafi. Natomiast reklama umieszczona w Internecie pozwala nam dokładnie sprecyzować kto ma być odbiorcą naszej reklamy, min możemy określić te osoby, pod względem, płci, wieku, miejsca zamieszkania czy nawet zainteresowań, np. jesteśmy sklepem, który sprzedaje wyłącznie odzież damską, możemy ustalić, że nasza reklama trafi do kobiet w odpowiednim wieku w dodatku zainteresowanych zakupami online, czyż to nie brzmi lepiej? Cała nasza zainwestowana kwota, zostanie wydana nie na przypadkowe osoby, ale na osoby które mogą zainteresować się naszym produktem.

Możemy nawiązać interakcje, przekaz z możliwością odpowiedzi zwrotnej stał się atrakcyjniejszy dla odbiorcy.

Jak coś sprzedać? Jak wzbudzić zaufanie? Najlepiej w czasie rozmowy. Reklama w Internecie jako jedna z niewielu pozwala na nawiązanie Interakcji z klientem. Zainteresowany klient w skutek informacji o naszej działalności, może od razu z nami porozmawiać, szczególnie mam tu na myśli reklamy w serwisach społecznościowych i profile typu Fanpage. Relacje z klientem są nadzwyczaj ważne, to do nich zależy nasz sukces.

Mamy możliwość odpowiadania na negatywne opinie.

Ta zaleta zawiera się już w elemencie komunikacji, o którym pisałam powyżej, nie mniej jednak umiejętność wykorzystania negatywnych opinii na swoją korzyść jest niezwykle istotna, dlatego chciałam pokreślić to osobnym punktem. Pokazując się w sieci musimy liczyć się          z tym, że opinie zarówno te pozytywne jak i negatywne pojawiają się dość łatwo i szybko, gdyż sieć dostępna jest dla każdego. Warto jest więc nauczyć się wykorzystywać je na plus dla siebie. To co najważniejsze! Nie usuwamy negatywnych opinii NIGDY, to jedynie nasila konflikt. Najlepiej odpowiedzieć na dany problem, wytłumaczyć, pomóc, pokazać się z tej lepszej strony. Uchybienia zdarzają się każdemu, ważne jest, aby przyznać się do tego i naprawić swój błąd. Przykład: dostajemy opinię, od niezadowolonego klienta, że otrzymane buty mają zły rozmiar. Warto odpowiedzieć, że wymienimy buty na odpowiedni numer, prosimy o podanie danych oraz o odesłanie produktu, warto przeprosić za zaistniała sytuację oraz wspomnieć, że postaramy się zrekompensować pomyłkę, np. rabat na kolejne zakupy u Nas.
Takim zabiegiem, zatrzymujemy klienta, który był niezadowolony, prawdopodobnie nie zrobił by więcej zakupów u Nas. Pokazujemy innym, że rozwiązujemy problemy, a nie uciekamy od nich i co najważniejsze  jesteśmy pod ręką, a nawiązanie kontaktu z nami to żaden problem. Zyskujemy większe zaufanie odbiorców.

Rodzaje reklamy Internetowej.

Tego typu reklamy jest wiele. Warto posiadać pewną wiedzę o nich, by skuteczniej dobrać te odpowiednie.

Zaczynając od wyszukiwarki Google. (skupiam się właśnie na niej z racji największej popularności).

Promowanie swojej firmy w Google możemy zrealizować na kilka sposobów min. :  Google AdWords czyli reklamy Google’a. Linki sponsorowane, wyświetlane są na czele wyników wyszukiwania. (link opisany jest jako sponsorowany). Z racji dobrej widoczności, jakim jest czołowy wynik, jest to bardzo popularne narzędzie reklamowe.
Wyniki wyświetlane pod reklamami to tzw. wyniki organiczne czyli SEO. Na pozycję wyświetlania danego wyniku ma wpływ pozycjonowanie danej strony www. Z racji tego, że jest to miejsca nie sponsorowane, a wypracowane, charakteryzuje się ono dłuższym procesem.  Ważne jest by strona prezentowała wysoki poziom, dzięki np. unikalnym ale i wartościowym tekstom, które są przydatne z punktu widzenia użytkownika. Tego typu działania są czasochłonne, nie mniej jednak warto zadbać o ten element widoczności naszej firmy w Internecie.

Mailing Reklama wysyłana za pomocą e maili. Może ona być zastosowana do pozyskania nowych klientów, możemy wtedy posłużyć się określeniem grupy docelowej. Mamy tu spore możliwości, poza standardowymi kryteriami tj. płeć, wiek, miejsce zamieszkania czy zainteresowania, możemy też zawęzić ją do zawodu czy stanowiska pełniącego w pracy. Mailing świetnie też sprawdza się jako dotarcie do obecnych klientów, proponując np. rabaty na zakupy czy program lojalnościowy.

Banery reklamowe to reklamy graficzne, Rodzajów ich jest wiele, w zależności od miejsca występowania po rozmiar i sposób wyświetlania. Banery również możemy wyświetlać wybranym odbiorcą, np. określając lokalizację. Co istotne, zazwyczaj są podlinkowane (po kliknięciu w reklamę zostajemy przeniesieni do dalszych informacji np. do strony www firmy) w momencie kiedy baner zainteresuje odbiorcę, pobudzi go do działania, nie zostawia go na „lodzie” daje klientowi możliwość wykonania kolejnego kroku, np. przekierowania do strony www, gdzie może szerzej zapoznać się z ofertą lub znaleźć dane do kontaktu z nami. Większość decyzji zakupowych podejmujemy        w skutek impulsu, pod wpływem emocji. Dlatego pozostawienie tego drugiego kroku dla zainteresowanych jest niezwykle ważne.

Serwisy społecznościowe Gromadzą ogromną rzesze ludzi, to tam prowadzone są rozmowy, to także, coraz bardziej, popularne miejsce spotkań, to również tam przeniosły się dobrze nam znane i cenione polecenia. Nie może więc zabraknąć tam naszej firmy. Dobrze prowadzony fanpage, potrafi w ekspresowym tempie rozesłać informację o naszej firmie, wzbudzić zaufanie, czy pobudzić do rozmowy naszych odbiorców. Ludzi trzeba przekonać do swojej marki i być tam gdzie oni się znajdują.

Wizytówka – pozostawiłam ją na koniec gdyż tyczy się szczególnie firm lokalnych, którym zależy na lokalnym wyszukiwaniu. Wiele portali, prowadzących taki katalog firm, oferuje założenie wizytówki. Posiada ona opis działalności, dane kontaktowe, możliwe też są zdjęcia za dodatkową opłatą, ale i mapa dojazdu. To według mnie najcenniejszy element wizytówki. Każda firma pokazując swoją lokalizację, potwierdza swoją wiarygodność.         W Internecie, aż roi się od podejrzanych firm, jeśli w dodatku nie wiemy  o niej nic, albo bardzo mało, rzadko kiedy zdecydujemy się na jej usługi. Częściej wybierzemy firmę, o której wiemy więcej, która faktycznie gdzieś istnieje i ma swoją siedzibę. Ma to też bardzo duże znaczenie, jeśli komuś zależy na znalezieniu fachowca w swojej okolicy, wtedy adres firmy jest kluczową informacją.

Mam nadzieje, że te kilka informacji, przybliżyło Wam temat reklamy w Internecie, rozjaśniło temat i może nawet ułatwiło decyzje.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *